آموزشی

آشنایی با قطعات موبایل

در این بخش توضیح مختصری در مورد قطعات موبایل و اجزای تشکیل دهنده گوشی خواهیم داد.علائم الکترونیکی به عنوان نشانه در مدارات الکترونیکی استفاده می‌شوند. در موبایل هم مانند کامپیوتر، قطعات بر روی یک برد نصب شده‌اند. طراحی‌های متفاوت بردهای الکترونیکی نسبت به هم در گوشی‌های موبایل نشان از پیچیدگی ساختار آن‌ها دارد.
خازن
از خازن‌ها به عنوان ذخیره کننده‌های ولتاژ استفاده می‌شود. این قطعه در انواع مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند و بسته به استفاده در مدار مورد نظر کاربرد متفاوتی دارند . یکی از کاربردهای آن در موبایل برای فلش دوربین است که نیاز به ولتاژ بالا داریم و این ولتاژ را خازن برای ما تامین می‌کند.  
مقاومت
این قطعه جز کاهش دهنده‌های ولتاژ محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین مقاومت‌های به کار رفته در سخت افزار موبایل ، مقاومت NTC است. مقدار این مقاومت نسبت به عوامل فیزیکی متغیر است و نوعی از مقاومت‌های حرارتی به حساب می‌آید .
ترانزیستور
ترانزیستور مهم‌ترین قطعۀ مداری در الکترونیک است و برای تقویت یا قطع و وصل سیگنال‌ها بهکار می‌رود . این قطعه الکترونیکی با ۳ پایه اصلی‌ترین کاربرد آن سوئچینگ و تقویت کنندگی است و کاربرد آن بسته به مدار مورد استفاده است.  
دیود
دیود، قطعه‌ای الکترونیکی است که دو سر دارد، و جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌دهد و در جهت دیگر، در مقابل گذر جریان مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.دیودها انواع مختلف و کاربردهای بی شماری دارند. این قطعات الکترونیکی تثبیت کننده و نقش محافظتی دارند . https://5.imimg.com/data5/UR/VV/VV/SELLER-10192539/es3j-smb-super-fast-recovery-diodes-500x500.jpg
سیم پیچ (سلف)
سلف یا القاگر، یک قطعه منفعل است که انرژی الکتریکی در میدان مغناطیسی را در هنگام عبور جریان الکتریکی از آن، ذخیره می کند.این قطعه کاربرد بالایی در مدارات فرکانسی دارند یا می‌توان به عنوان تطبیق امپدانس دو مدار، ذخیره کننده ولتاژ و فیلتر در مدارات استفاده نمود.  
آی سی (IC)
مدار مجتمع آی سی یک مدار الکترونیکی است که بر روی یک قطعه کوچک از سیلیکون فشرده شده است. این پین ها به شما اجازه می دهند تا به مدار درون آن دسترسی داشته باشید.آی سی‌ها در بین تمامی مدارات الکترونیکی دیده می‌شوند و از قطعات پرکاربرد با عملکردهای متفاوت هستند.  
بلوک Analog Frequency
میکروفون، بلندگو و آی سی صوت در این بلوک قرار دارد. آی سی صوت : این آی سی اطلاعات آنالوگ را به دیجیتال و برعکس تبدیل می‌کند و شنیدن صدای افراد از طریق این آی سی انجام می‌گیرد. میکروفون : زمانی که صدا از طریق آی سی صوت به ما رسید، صدای ما هم از طریق میکروفن خوانده می‌شود و به فرکانس‌های دیجیتال تبدیل و ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *