آموزشی

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

اگر قصد خرید شارژر سامسونگ دارید و در تشخیص شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی آن به مشکل برخورد کرده اید، ما در این مقاله قصد داریم تفاوت های اصلی شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را شرح دهیم.

تفاوت در ضخامت حروف های A و M و N

در شارژر اصلی سامسونگ ضخامت تمام حروف سامسونگ درج شده روی شارژر یکسان هستند ولی در نمونه تقلبی ضخامت حروف a و n و m بیشتر است.

نوشته های روی شارژر

عبارت Made in China یا +A که در پشت شارژر چاپ می شود بدانید محصول کپی است. لوگوی UL در پشت شارژر باید در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شده باشد که توسط یک دایره احاطه شده است و اصلی است.

کیفیت ساخت شارژر

شارژرهای تقلبی از پلاستیک های ارزان قیمت ساخته شده اند. اگر قسمت بالایی و لبه های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید متوجه می شوید که گوشه ها و انحناهای شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک های اضافه است درحالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی دارد.

وزن شارژر

با توجه به کیفیت ساخت بالاتر، شارژر اصلی باید در مقایسه با شارژر تقلبی سنگین تر به نظر برسد.

اتصالات شارژر

شارژر اصلی اتصالی صاف و تخت دارد درحالی که شارژر جعلی دارای اتصالی تیز و برجسته است.در صفحه قبل با فلش این اتصال نشان داده شده است.

اسلات پورت USB

شارژر اصلی لبه های تخت با ساخت نرم دارد.

سری های شارژرها

کلگی های شارژر استاندارد سامسونگ دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین ساختار کلگی شارژر هستند تا دوام و مقاومت آن بالاتر شود، درحالی که در شارژرهای تقلبی سامسونگ بدون ساختارهای دوام می باشد.

کانکتور میکرو USB

کانکتور USB همانطور که در تصویر زیر دیده می شود، سطح پوسته کانکتور کابل USB اصلی دندانه کوچکی دارد. درحالی که پوسته فلزی کانکتور USB تقلبی دارای سطح تخت است.

داغ شدن بیش از حد شارژر

شارژر تقلبی سامسونگ هنگام شارژ کردن نسبت به شارژ اصل سامسونگ بیشتر داغ می شود.

رنگ پورت شارژ

رنگ پورت شارژر تقلبی و کپی تیره تر از نسخه اصلی است و اندکی نیز بلندتر است.

سنجیدن زمان شارژ

شارژر تقلبی طولانی تر از ۳۰ دقیقه استاندارد سامسونگ زمان می برد تا گوشی شما را به ۵۰% شارژ برساند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *