آموزشی

نکات مهم برای متخصصین و کارشناسان تعمیرات موبایل

۱. دانستن مراحل جمع کردن گوشی تعمیر شده

جمع کردن گوشی تعمیر شده یکی از نکاتی محسوب می‌شود که باید در آن دقت لازم از جانب تعمیرکار به عمل آید.

خیلی از تعمیرکاران بعد از تعمیر گوشی دقیقا نمی‌دانند که باید چه مراحلی را برای جمع کردن دستگاه تعمیر شده طی کنند و در این مرحله از کار دچار سردرگمی می‌شوند .

همیشه در نظر داشته باشید که تعمیر هر گوشی را، مرحله به مرحله یا گام به گام پیش ببرید. بعد از اینکه قطعه مورد نظر را در گوشی تعویض کردید، باید مراحلی که طی کرده بودید را به شکل معکوس برای بستن یا جمع کردن گوشی تعمیر شده طی کنید تا بدین ترتیب تعمیرات موبایل کاملا با کیفیت و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

۲. داشتن تمام ابزارهای لازم برای تعمیرات موبایل

گوشی های موبایل دستگاه های بسیار ظریفی هستند که باید در حین تعمیر آن ها از ابزارهای اختصاصی استفاده شود.

متاسفانه این مسئله از جانب اغلب تعمیرکاران موبایل نادیده گرفته می‌شود و آن ها از هر ابزاری که فکر می‌کنند مناسب است برای انجام هر کاری روی گوشی مشتریان استفاده به عمل می‌آورند.این مسئله مطمئنا به گوشی، قاب یا حتی اجزای سخت افزاری داخلی آن آسیب می‌رساند. بنابراین یکی از اولین و اصلی ترین نکاتی که یک تعمیرکار مجرب موبایل باید به آن توجه کند مربوط به داشتن تمام ابزارهای مناسب و مورد نیاز می‌باشد.

موبایل تیم تمام ابزارهای پیشرفته و بروز تعمیرات موبایل را موجود داشته تا این موضوع سبب شود کیفیت تعمیرات موبایل توسط شما کارشناسان عزیز نسبت به ما بقی همکاران به مراتب بهتر باشد.

۳. جا زدن و چک کردن نهایی تمام پیچ ها!

به عنوان یک تعمیرکار خوب باید همیشه جایگاه پیچ هایی که باز می‌کنید را به خاطر بسپارید یا جدول و ابزاری در اختیار داشته باشید که دقیقا مشخص کند هر پیچ مربوط به کدام قطعه و کدام بخش از گوشی است.

در حالی که نبستن یک پیچ در گوشی می‌تواند در دراز مدت مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند. مشکلاتی مثل لق شدن قطعات سخت افزاری، عدم آب بندی درست قطعات در برابر نفوذ گرد و غبار و آب، اعمال فشار غیریکنواخت به قطعات سخت افزاری گوشی و غیره همگی می‌توانند در دراز مدت آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری را به گوشی تعمیر شده وارد کنند.

بنابراین جا زدن تمام پیچ های گوشی را هم به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین نکته‌های تعمیرات موبایل در نظر گیرید.

۴. تمیز و مرتب کردن محیط و میز کار

اغلب تعمیرکاران موبایل قطعات اصلی که برای تعویض در گوشی های هوشمند مورد نیاز هستند را در اختیار ندارند. این امر سبب می‌شود تا تعمیرات موبایل با سرعت کمتری انجام شود چون لازم است مدت زمانی برای سفارش قطعه و ارسال آن از تامین کننده به تعمیرکار صرف گردد.

اگر مشتری هستید و قصد دارید تعمیرات موبایل خود را به کسی بسپارید، حتما دقت کنید که خود آن فرد تامین کننده قطعات با کیفیت و اصل باشد و حتما قطعاتی که عرضه می‌کند را تحت گارانتی قرار دهد.

به یاد داشته باشید نصب یک قطعه بی‌کیفیت در گوشی شما می‌تواند به مرور زمان منجر به آسیب رساندن به سایر قطعات اصلی و اورجینال دستگاه شود.

 

۵. عودت دادن سیم کارت و حافظه SD به مشتری

یکی دیگر از نکات مهمی که برخی از کارشناسان تعمیرات موبایل به آن توجه نمی‌کنند مربوط به عودت دادن سیم کارت و حافظه جانبی گوشی به مشتری می‌شود.

این دو قطعه در گوشی برای تعمیرکار کاربردی ندارند و فقط به درد خود کاربر می‌خورند، بنابراین بهتر است در حین قبول تعمیر هر گوشی، این دو قطعه را از آن جدا شده و به دست مشتری سپرده شوند.

اگر یک تعمیرکار هستید و بنا به دلیلی فراموش کردید، حتما سیم کارت و حافظه گوشی را از آن خارج کرده و در گوشه امنی قرار دهید روی آن لیبلی بچسبانید و نام مشتری را بنویسید تا فراموش نکنید که سیم کارت و حافظه جانبی مورد نظر برای کدام مشتری و چه گوشی است.

۶. به روز بودن اطلاعات

یک تعمیرکار خوب همیشه باید اطلاعاتش به روز باشد و از منابع مختلفی همچون اینترنت برای کسب دانش و اطلاعات جدید استفاده کند.

دوره تکیه کردن به تجربه و اصطلاحا اوستاکاری دیگر تمام شده و ابزارهای الکترونیکی پیچیده‌ای مثل گوشی هوشمند را نمی‌توان فقط با تکیه بر تجربه تعمیر کرد.

اما کارشناسان تعمیرات موبایل بروز دائما با اطلاعات روز و ترفندهای روز تعمیر موبایل های جدید آشنا خواهند شد و کلاس‌ها و دوره‌های اختصاصی را برای فراگیری این ترفندها پشت سر می‌گذارند.

پس به روز بودن اطلاعات تعمیرکار یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید متخصصین تعمیرات موبایل به آن توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *